Thursday, September 13, 2012

6 ELEMENTS OF A STARTUP MARKETING PLAN

סדרה חדשה של מאמרים וכתבות על שיווק של סטארטאפים
הראשון בסדרה הוא מהבלוג הידוע של Rocket Watcher


6 האלמנטים בקיצור הם:

1. תיאור מפורט של לקוח המטרה
2. תיאור מפורט של נוסח ההצעה (מה כוללת ההצעה, השוק אליו היא פונה, נקודות מרכזיות בהצעה, מה האלטרנטבות התחרותיות )
3. מסמך המתאר את תהליך הקניה של הלקוח
4. תוכנית פרויקט טקטית לכל אחד מטקטיקות השיווק - למשל תוכנית שיווק במייל:  צריך  לוח זמנים המפרט את כל המשימות שצריך לעשות בפרוייקט (קופירייט, פיתוח עמוד נחיתה, יצירת תוכן, גרפיקה וכו..)
5. גליון מעקב אחר מטריצות - התוכנית תכלול את המטריצות שצריך לעקוב אחריהן, כמו יעדים ומטרות והגדרה של "טוב" vs. "גרוע"
6. אנליזת שיווק - מטריקות ותוצאות שצריך לחקור ולסקור על בסיס קבוע עם בעלי העניין כדי לכוונן את התוכנית המקורית ע"פ תוצאות ומסקנות שהתקבלו הסעיפים הקודמים.


No comments: