Tuesday, August 7, 2012

Why most UX is shite

פוסט מצויין על הדרכים להראות שה-UX שלך זבל
יש הרבה פוסטים על איך לעשות UX טוב, למשל פוסט מ- readwriteweb 
Five Signs of a Great User Experience: An elegant UI, Being Addictive, A Fast Start, being Seamless, and It Changes You
אבל זה כנראה לא כל כך פשוט אחרת לא היינו משתמשים כל הזמן באותן 5-6 דוגמאות.
לעומת זאת יש הרבה מאוד דרכים להראות שה-UX שלך זבל..
זה לא דברים שאפשר להוסיף ל-backlog שלך ולתקן בשבוע הבא, אבל כן אפשר לזהות אותם ולהימנע מהתעסקות מיותרת איתם...


1אתה לא מחליט החלטות (כלומר מכריח את האנשים שמשתמשים במוצר שלך לעשות החלטות במקומך)

החלטות כמו: במה החברה תומכת, מה לא יהיה במוצר, מה אתה רוצה שמשתמשים שעל הדף יעשו, מה מאפייני ההרשאות הנכונים ביותר עבור רוב המשתמשים
לא נעשות וזאת הסיבה שמשתמשים הולכים למקומות אחרים
אי אפשר לעצב משהו אם אתה לא יודע מהו, ואם אתה לא יודע מה המגבלות ומה העדיפויות שלו
אם תהפוך את הבחירה למשתמש לקלה יותר יהיו לך יותר לקוחות

מפרספקטיבה של UX עדיף להחליט החלטות ולטעות ואז להחליט החלטות טובות יותר על בסיס מה שלמדנו מאשר לא להחליט החלטות בכלל. עדיף בזמן בדיקות מאשר על לקוחות משלמים

2. אתה חושב שהדעות שלך נחשבות (אם אתה לא המשתשמש הסופי, כנראה שדעותיך לא נחשבות)


שני סוגים של אנשים משפיעים עליך בתור מעצב: המשתמש הסופי אותו אתה רוצה להרשים. ולהיות ביחסים טובים עם מי שאמור לכתוב עליך חוות דעת ולהמליץ עליך לבונוס (או לא) 
את המשתמש הסופי אתה לא רואה כל יום אבל את האנשים שאתה עובד איתם אתה רואה כל יום
מי אתה חושב שישפיע עליך יותר?

3. אתה לא מודד את חווית המשתמש (כנראה שגם לא הגדרת מטריקות לחווית משתמש טובה )

אתה שומע דיבורים על ROI של עיצוב מידי פעם אבל במציאות רוב הארגונים כמעט ולא עושים כלום כדי לנסות למדוד את כמה טובה החווית משתמש שהם נותנים ללקוחות שלהם
לרוב החברות אין מושג על הוצאות רכישה, ערך ללקוח, מי הלקוחות הכי בעלי ערך לחברה, מה המאפיינים ההתנהגותיים שממופים ללקוחות שהם הכי בעלי ערך לחברה. כל זה מכיוון שהיסטורית אנחנו עושים נותנים חשיבות לפונקציונליות במקום לתת חשיבות שמרכזה היא הלקוח 

אם אתה באמת רוצה לפתח UX טוב, אתה צריך להבין מה אנשים עושים ולה הם עושים מה שהם עושים, כמה אפקטיבי ה-UX העכשווי שלך ואישה הבדל יכולה לעשות השקעה שלך בשיפור ה-UX -  כל זאת צריך להיות במספרים מכיוון שזה מה שאכפת לחברות.

4. לא ממש אכפת לך (חברות שאכפת להן מעצבות את הארגון שלהם והתרבות שלהן מסביב ללקוחות שלהן)

זה מביא אותנו לתמצית של הנושא.לרוב החברות לא ממש אכפת. הם משלמות מס שפתיים לשירות UX מכיוון שכולם התחילו לדבר על זה ש-UX חשוב ומכיוון שפאליקציות כמו PATH נראות מעולה, נכון?.. אנחנו צריכים להראות גם כך.

למה אין אף חברה שעושה עיצוב כמו אפל, למרות שיש הרבה חברות שעושות כל שביכולתן לחכות את אייפון
מכיוון שאייפון הוא סימפטום של חברה שאכפת לה מאוד מחווית המשתמש שללקוחות שלה יש עם המוצרים שלה.
אפל בונה את כל הפעילות של הארגון שלה לתמוך ביצירה של מוצרים כאלה.

כמה חברות אתה מכיר שמחכות את המבנה הארגוני של אפל, או היכן נמצאת החשיבות העיצוב בתוך הארגון. אין חברות כאלה, מכיוון שיש יותר מידיי אנשים בעמדות ניהוליות שאין להם מושג איך לתפעל את היחידות שלהם בסביבה חדשה כזאת כזאת והם דיי מרוצים מהמצב העכשווי שלהם בשביל לעשות שינויים. וכמובן רוב בחברות מפחדות ממה יגידו בעלי עניין שלהם על השינויים  הרדיקלים שיעלו הרבה כסף בטווח הקצר (אבל יביאו הרבה כסף בטווח הארוך)
בסוף היום לרוב המנהלים אכפת ממה יגידו בעלי המניות שלהם יותר מאיך יראה ה-UX של המוצרים שלהם.





No comments: