פוסט נחמד על מציאת שורש הבעיה של למה מוצרים נכשלים
יש הרבה בלוגים, ספרים, תהליכים, וכו'. שמדברים על איך להיות מנהל מוצר טוב יותר.
אם נסתכל על זה מבחוץ פנימה, (בעיה קודם, פתרון אח"כ) יכול להניב תובנות מעניינות.
אנליזה של שורש הבעיה למה מוצרים נכשלים
דיאגרמת אישיקווה נוצרה לעזור למהנדסים להבין למה משהו לא עובד, אנחנו עשינו לה הסבה להבין למה מוצרים נכשלים
תוכנית עסקית פגומה
כאן נכתוב דברים כמו אסטרטגית מוצר לא רווחית, למשל, המוצר תלוי בגידול אקספוננציאלי, אז למרות שהיה גידול עקבי בנתח שוק, זה עדיין לא מספיק כדי להחשיב את המוצר להצלחה
השוק הלא נכון נבחר
אולי השוק הולך להעלם כמו שוק הקאסטות (טייפ), או שאולי המתחרים בשוק הזה חזקים/טובים מידיי, דוגמה נוספת היא שלצוות אין את הכישורים ומשאבים המתאימים לחדירה מוצלחת לשוק זה
לוקח זמן רב מידיי לחדור לשוק
מה שאתה לא עושה, לוקח זמן רב מידיי לחדור לשוק, אולי המתחרים השיגו אותך כבר, אולי הצרכים של הלקוחות השתנו בנתיים, וכו'. כאן גם כאשר אתה עושה את כל שאר הדברים מצויין, אתה עדיין לא נע
מהר, יכול להיות מסיבות רבות בדרך כלל סיבות ארגוניות (חוסר במשאבים, בירוקרטיה, חוסר ישור קו בין המחלקות השונות)
מהר, יכול להיות מסיבות רבות בדרך כלל סיבות ארגוניות (חוסר במשאבים, בירוקרטיה, חוסר ישור קו בין המחלקות השונות)
לא פותר את הבעיה הנכונה
כאן רוב מנהלי המוצר מרכזים את זמנם - לוודא שאנחנו באמת פותרים את הבעיה הנכונה, זה נכנס לענף של מוצרים שלא מספיק טובים
הגישה של מכירות ושיווק שגוייה
למשל מיצוב המוצר אצל הלקוחות כלא פותר את הבעיה של הלקוח, כאן תפקידו של מנהל המוצר לעזור לשיווק ולמכירות
המוצר לא מספיק טוב
הביצוע של ה-execution הוא המפתח כאן. למשל: "לא פותר את הבעיה לגמרי" הוא דוגמא. עיצוב גרוע - מבחינת חווית משתמש וארכיטקטורה הוא דוגמה נוספת
No comments:
Post a Comment